Friday, October 19, 2012

Fredag og dagen før D dagen (okei, helga da, men det høres ikke like kult ut)

I natt drømte jeg at vi forsov oss. Helt til klokken halv elleve! Og da vi våknet (i drømmen, altså) og merket at guttene hadde stått opp og at vi var for seine til absolutt alt, så brydde vi oss ikke om det i det hele tatt! Vi stod bare opp og spiste frokost og sa til ungene at i dag, i dag tar vi bare fri.
Jeg våkna i morrest og var dypt sjokkert over oss!

Vel, jeg kan fortelle dere noe om avrettning. Det trengs alltid mer betong. I går kom Den Andre Superstorebroren og hjalp Supermann med avretning på badet nede i kjellere, men vaskerommet, som også skulle til pers, det står der like flatt som før. Ja, ja, sånn er det. Noe skal vi da ha å holde på med framover. Og så tok SuperHulken fram den grønne membranen og tetta vegger på badene. Ja, det blir litt seine kvelder for tida.
(Og jeg, etter å ha handla inn alt til Dugnaden i helga, prima jeg gulv, det har jeg aldri gjort før. Og tror du ikke jeg fikk pussa litt sparkel også?!)

Plan for dagen: Panikksparkle og -pusse sånn at det blir klart til første strøk maling i første og andre etasje. Og så dobbelsjekke at alt er på plass til innrykk av atten stykk dugnadshjelpere i helga.

Dagens utfordring: Å få sparkel til å tørke fortere enn det står på pakken.

Dagens motto: Det kan aldri bli for mye betong!

No comments: