Wednesday, October 3, 2012

Torsdag og lykkedag!

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har fått for meg at torsdag er en lykkedag. Det kan være en av de tingene jeg ble lurt til å tro da jeg var lita, og som jeg ikke har ristet av meg riktig ennå. Men torsdag er det. Og foreløbig er torsdager lykkedager.

I går debuterte Supermann og Den andre Superstorebroren som avrettere (det høres ut som de har tatt livet av noen, men det har de altså ikke, de har avrettet gulv i yttergangen og på badet, og det kunne av ansiktet til Supermann da han kom  (lovlig seint) hjem se ut som det var like kult som jeg trodde). Farfar kom og tok den økten med sparkling jeg ikke fikk tatt siden Minstemann var syk, og reddet med det hele framdriftsplanen. Jeg tør ikke tenke på hva vi skulle gjort uten disse menneskene som utgjør flokken vår!

Plan for dagen: - Farmor kommer og passer gutter til kvelden (og "hun er mye flinkere enn deg til alt mulig, hun, mamma", så det setter vi pris på, alle som en!)
- Supermann og farfar skal støpe dusjhjørne og kanskje sparkle litt (hva vet jeg?)
- Filifjongen tar toget til Mo for å jobbe, og bidrar fint lite til framgang. Men bare vent!

Dagens utfordring: Å leve med den konstant dårlige samvittigheten som medfølger i det øyeblikket jeg reiser bort fra guttene.

Dagens motto: Å reise med tog på en torsdag kan være fint selv om man bygger hus.

No comments: