Wednesday, October 31, 2012

Torsdag og en noe skrantende økonomi

I går gikk vi på en budsjettsmell. Det vil si, vi gikk vel ikke på smellen i går, det har vi gjort sakte men sikkert uten å vite at har vært på vei dit. Vi har nemlig ført regnskap over et nøye planlagt budsjett og trodd at vi har tatt høyde for absolutt alt. Vel, det hadde vi ikke. Og jeg ergrer meg grønn over at vi ikke så det komme!

Mannen i banken var veldig forståelsesfull (og jeg har en mistanke om at han får silke telefoner fra absolutt alle som bygger Hus) og alt ordner seg, det er bare stoltheten (og tiden for nedbetaling) som har fått en skrape.

I dag skal jeg på jobb til Hamarøy, og får ikke gjort en døyt i Det Store Nye Huset, og siden jeg er borte får ikke Supermann heller gjort særlig.

Plan for dagen: La Huset hvile litt.

Dagens utfordring: Ikke få panikk for at vi ikke får gjort noe.

Dagens motto: En grønn filifjong er en ergelig filifjong.

No comments: