Wednesday, October 3, 2012

Onsdag og en kjepp i hjulene

Jeg leter og leter i framdriftsplanen, men ikke et eneste punkt viser unger som kaster opp. Jeg prøver å fortelle dette til Odin, men han, han bare legger seg på sofaen og sovner. Ja, ja, ikke annet å gjøre enn å fyre i ovnen, finne fram ei bok og sette seg ved siden av.

Dagen i går gikk. Og SuperPappaen (med bursdag) snekret ferdig trapp etter å ha spist et wienerbrød og drukket en halv kopp kaffe (det får da være måte på feiring!) Filifjongen sparklet og tenkte på at sparkling har veldig forskjellige meninger på norsk og - engelsk. Supermann glitret i vei med sparkel han også, så nå er vi virkelig i gang med det vi er forespeilet som Helvetesarbeidet.

Plan for dagen: - Supermann og Den andre SuperStorebroren skal avrette gang og (kanskje) bad, det er skikkelig kult, nesten som å leke med sand og vann, bare at det blir helt hardt, og så får man ikke hoppe i den gjørma man lager siden den skal ut over gulvet. (Spørs om de synes det er like kult som jeg sier det er).
- Filifjongen skal ut på handletur (igjen! Jeg gjør jo ikke annet enn å fyke omkring på byggevareforretninger, og jeg som ikke liker butikker, ikke noen av dem!) og så skulle jeg glitre med sparkel, men det ble vist ikke noe av i dag. Og ja, så må jeg måle opp garderober, bad og kjøkken.

Dagens utfordring: En stk syk Odin

Dagens motto: Syke barn som stikker kjepper i hjulene på framdriftplaner er de beste ungene!

No comments: