Wednesday, October 17, 2012

Onsdag og allerede midt i uka

Jeg er fullstendig klar over at vi lever i ei Husbyggerboble for tida, og selv om det er et fint sted å være for oss som lever i den, skjønner jeg at det kan være slitsomt (og litt kjedelig) for våre omgivelser. Sånn sett er det jo greit at bobla skal sprekke før jul. La oss håpe det bare er den som sprekker!

I går brukte jeg opp alle pengene jeg hadde på kontoen, og det er ganske nøyaktig en måned minus en dag igjen til ny lønning. La oss håpe vi har fått nok lim, maling og sparkel i hus! Guttene får leve på luft (det vil si, den lufta de klarer å puste inn mellom sparkelstøvet), kjærlighet (til en forelder i gangen, siden en av oss konstant er på jobb eller i Huset) og det vi måtte finne i fryseren (og for dem av dere som vet hva vi har liggende i fryseren er dette en skikkelig dårlig vits!)

Plan for dagen:
- Farfar og jeg skal hente flisene til badene.Siden vi ikke har henger (eller hengerfeste) stiller farfar opp gang etter gang.
- Og så må jeg finne våtromstrie (ante ikke at det var noe som het det en gang...).
- Og vurdere å bestemme oss for baderomsinnredning... (det er bare så sinnsvakt dyrt, og ikke noen fine under 60 000, og når jeg har en tredjedel som skal brukes på to bad skjønner du hvor det bærer...)
- I ettermiddag kommer onkel Roy og skal hjelpe Supermann med (enda mer) avretting i kjelleren og membranpåsmøring på badene.

Dagens utfordring: Et par timer til i dette døgnet hadde gjort seg!

Dagens motto: Snille naboer gir dobbel motivasjon!

1 comment:

Lisa said...

Maja, du har alltid levd i ei boble, det er bare navn og innhold som har skiftet!